Психологічна служба
![]() |
Психологічнаслужба |
![]() |
У нашому ліцеї працює психологічна служба, діяльність якої спрямована на допомогу всім учасникам навчально-виховного процесу.
Основні види діяльності практичного психолога:
Результатом психологічної просвіти та психопрофілактичної діяльності є вироблення власної системи поглядів на життя, трансформація системи ціннісних орієнтацій, формування професійного ідеалу; засвоєння культури людських взаємин і соціально – професійних функцій; формування індивідуального стилю навчально – професійної діяльності та власної моделі моральної поведінки; опанування форм ефективного професійно – ділового спілкування; збереження особистісного психологічного здоров’я та гідного ставлення до оточуючих.
Психологічне консультування передбачає кваліфіковану допомогу психолога у розв’язанні тих проблем, з якими до нього самостійно або за порадою інших людей звертаються студенти, батьки, викладачі та педпрацівники. В основі психологічного консультування лежить глибоке розуміння психологом суті проблеми, висвітлення об’єктивної точки зору та сприяння усвідомленню провідних моментів тупикової ситуації, а також надання конкретних рекомендацій щодо шляхів розв’язання актуальних питань згідно інтересів клієнта, але таким чином щоб це було прийнятно для кола його оточення.
Психодіагностика являє собою поглиблене проникнення психолога у внутрішній світ досліджуваного за допомогою спеціального методичного інструментарію. На основі одержаних результатів здійснюється прогнозування подальшого розвитку потенціалу досліджуваних, а також планується психологічна корекція.
Корекційно–відновлювальна та розвивальна робота слугує відродженню та розвиткові лабільності та пластичності особистісних якостей, конструктивній видозміні та переорієнтації несприятливих моделей поведінки на соціально прийнятні способи реагування. Психокорекція є напрямом психологічного впливу на ті або інші психологічні структури з метою забезпечення повноцінного розвитку та функціонування особистості, а також основною умовою та провідним механізмом активізації прийняття та засвоєння нових соціальних ролей – роль учня, майбутнього фахівця, молодіжного лідера тощо.
Таким чином, психологічна служба покликана підвищувати психологічну культуру викладачів та учнів, забезпечувати належний рівень їхньої психологічної компетенції, сприяти психологічній підтримці навчально – виховного процесу та допомагати у розв’язанні різноманітних особистих і професійних проблем, які мають психологічне підґрунтя.
У Чугуївському професійному аграрному ліцеї пройшла обласна школа позитивного педагогічного досвіду (ШППД) для практичних психологів професійно-технічних навчальних закладів.
Документи:
Профілактика конфліктів у сучасному професійному ліцеї
Опис діяльності психологічної служби